Токените на метавселената с пазарна капитализация над 1 милиард долара поевтиняха с повече от 90% през 2022 г. поради срива в цялата индустрия на пазарите на криптовалути и метавселени.
Сред тях най-силно бяха засегнати ApeCoin (APE), Flow (FLOW), The Sandbox (SAND), Decentraland (MANA), Axie Infinity (AXS), Enjin Coin (ENJ) и Internet Computer (ICP), които донесоха толкова много печалби на изтънчени и неизтънчени търговци и инвеститори през 2021 г.
APE, новият токен на екосистемата ApeCoin, изграден върху успеха на Bored Ape Yacht Club (BAYC) и сестринския му проект Mutant Ape Yacht Club (MAYC) и Bored Ape Kennel Club (BAKC), загуби 90% от стойността си през 2022 г.
APE стартира на 17 март 2022 г. и в същия ден достигна връх от 39,40 долара. Общо 150 млн. броя APE бяха пуснати от март до средата на юни на притежателите на BAYC и MAYC NFT, за да помогнат за популяризирането на монетата сред милиони търговци и инвеститори.
Сътрудничество между Ape и Gucci
В крайна сметка APE получи подкрепата на големи борси като Binance, OKX, BitMart, Coinbase Pro и Huobi Global сред повече от 60 платформи за търговия с криптовалути.
Като основен токен, който ще наблюдава всички бъдещи дейности в екосистемата ApeCoin, включваща Otherside Metaverse и предстоящи блокчейн-базирани игри, APE беше приет от модната марка Gucci през август като опция за плащане на нейните продукти чрез партньорство с блокчейн технологията за плащане BitPay.
Освен Gucci, списание TIME също прие ApeCoin като плащателно средство за дигитални абонати по-рано през годината.
Въпреки тези важни събития, сривът на TerraUSD (UST), алгоритмичен стабилкойн от Terraform Labs, не помогна на състоянието на токена през май. Сривът на FTX и последвалият фалит през ноември потопиха APE още повече в дълбоки загуби за инвеститорите, закупили токена по време на неговия пик. На 31 декември APE се разменяше за 3,64 долара, което е десет пъти под годишния му връх.