Threads, конкурентът на Meta в Twitter, отбеляза рязък спад в ангажираността на потребителите през месеца след пускането си, като активните потребители намаляха с 82% до едва 8 милиона души, които използват приложението всеки ден, според SimilarWeb и Sensor Tower.
Активните потребители на Threads не са били на толкова ниско ниво от деня след пускането на приложението, когато достигнаха своя връх от 44 милиона, сочат данните, съобщени от CNN. Главният изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг пусна Threads на 5 юли, за да се конкурира с Twitter, сега известен като X.
В рамките на пет дни след пускането си Threads бързо достигна 100 милиона регистрации, превръщайки се в най-бързо развиващото се приложение в историята на интернет. Оттогава обаче нещата вървят надолу. Оценките на индустрията показват, че приложението има проблеми с ангажирането на потребителите.
Хората се отказват от Threads
Според Sensor Tower броят на случаите, в които хората отварят Threads, и времето, което прекарват в приложението, са намалели значително от стартирането му. В деня, в който Meta представи Threads, потребителите са отворили приложението 14 пъти и са прекарали средно 19 минути в него.
До края на юли обаче броят им рязко намалява. Абе Юсеф, старши анализатор в Sensor Tower, заяви пред CNN, че към 1 август средното време, което хората прекарват в Threads всеки ден, е спаднало до едва 2,9 минути, а дневните сесии също са намалели до 2,6.
Спадът показва, че Threads може би изпитва затруднения да отговори на очакванията на потребителите. Данните от SimilarWeb също показват, че Threads бележи спад. Дневните активни потребители на приложението достигнаха най-високата си стойност от 49 милиона на 7 юли, два дни след старта, след което се сринаха до 11 милиона на 29 юли.
Дейвид Кар, старши мениджър „Проучвания“ в SimilarWeb, заяви, че Threads е отбелязало най-резкия си спад през двете седмици след стартирането си – и тенденцията продължава. Sensor Tower разкри, че броят на активните потребители на Threads все още намалява с около 1% всеки ден.
Марк Зукърбърг вярва, че приложението в крайна сметка ще процъфти. „Видяхме безпрецедентен ръст още от самото начало и което е по-важно, виждаме, че повече хора се връщат ежедневно, отколкото очаквах“, каза главният изпълнителен директор по време на разговора за приходите през юли.
„И сега се фокусираме върху задържането и подобряването на основните неща. А след това ще се съсредоточим върху разрастването на общността до мащаба, който смятаме, че е възможен.“
Съобщава се, че компанията проучва как може да задържи потребителите и да ги накара да се ангажират, като добави „стимулиращи задържането кукички“.
Мъск казва, че броят на потребителите на Twitter расте
Meta стартира Threads, стремейки се да се възползва от неотдавнашните сътресения в Twitter. Twitter наложи няколко нови ограничения на потребителите, включително временно ограничение на скоростта, което не позволява на непроверените потребители да виждат повече от 600 публикации на ден.
Meta заяви, че целта на Threads, която е изградена върху Instagram, е да „вземе това, което Instagram прави най-добре, и да го разшири до текста“.
Макар че активните потребители на Twitter сякаш намаляха с възхода на Threads, Елон Мъск разкри, че в края на юли месечните потребители на Twitter са достигнали „нов връх“ от над 540 милиона