Инвестиционната банка Citi смята, че метавселената може да струва 13 трилиона долара до 2030 г., но през 2023 г. половината от възрастните дори не знаят какво е това. Това сочи ново проучване на компанията за широколентови услуги Pure Telecom.
В проучването са анкетирани 1000 възрастни в Ирландия относно познанията им за метавселената и без изненада е установено, че осведомеността е най-голяма сред най-младата част от анкетираните на възраст между 16 и 23 години. Дори и тогава познанията за метавселената са едва 59 %, което означава, че четирима от всеки 10 млади хора са толкова невежи, колкото и възрастните.
Като цяло 49 % от анкетираните са заявили, че не знаят какво е метавселена. Във възрастовата група 55-73 години познанията за метавселената са едва 28 %.
Смесена картина
Последното проучване е проведено от Censuswide от името на Pure Telecom и въпреки че първите резултати вероятно ще предизвикат най-много реакции, имаше и други интересни факти, които можеха да бъдат извлечени.
Например един на всеки осем души е заявил, че би бил доволен да върши работата си в метавселената, ако това е възможно, а при представителите на поколението Z този брой достига почти един на всеки шест.
Pure Telecom отрази последния резултат, като отбеляза, че той показва „желанието на по-младото поколение да прегърне технологията и да се придвижи към едно наистина цифрово работно място“.
Изглежда, че офисите от метавселена определено се завръщат, като наскоро Katmai приветства инвестиция от 22 млн. долара за своята нова платформа за 3D виртуален офис.
Над една пета от анкетираните заявяват, че според тях метавселената може да подобри образованието и онлайн обучението, а 15 % предполагат, че тя може да им помогне да преодолеят предизвикателствата, с които се сблъскват в обикновения живот, като например социалната тревожност и срамежливостта.
Пътуванията в метавселената не предизвикаха толкова ентусиазиран отговор, като по-малко от 12 % заявиха, че биха използвали метавселената за тази цел, дори ако това означава да намалят въглеродния си отпечатък. Само 7% посочват, че биха отишли на среща в метавселената.
Разбира се, тъй като осведомеността за метавселената като цяло е ниска сред анкетираните, специфичните начинания във виртуалната реалност – като пътувания и запознанства – винаги е било вероятно да предизвикат хладен отговор. Дори тези, които са наясно с това какво представлява метавселената (включително и този автор), може да се затруднят да определят какво точно означава „пътуване в метавселената“ или „запознанство в метавселената“.