Bored Ape Yacht Club (BAYC), една от най-популярните колекции от незаменими токени (NFT), отбеляза спад на продажбите си за първото тримесечие с над 500 млн. долара до края на март 2023 г. спрямо същия период на 2022 г. За първи път през тримесечието месечните продажби от Bored Apes не успяха да преодолеят границата от 70 млн. долара поради трудното възстановяване на цялата индустрия от негативните нюанси през 2022 г.
Bored Ape Yacht Club се състои от 10 000 уникални Bored Apes, които се помещават в блокчейн технологията на Ethereum. След като достигнаха рекордно високи месечни продажби от 346 млн. долара през януари 2022 г. (преди кризата в Русия/Украйна и срива на TerraUSD и FTX), продажбите на популярния дигитален колекционерски продукт се движат по низходяща спирала.
Ефектите от спада в продажбите на глобалния пазар на NFT доведоха до негативни резултати в продажбите на BAYC и обясняват защо някога търсената NFT не може да пробие границата от 70 до 100 млн. долара в месечни продажби.
Продажбите на BAYC през първото тримесечие на 2023 г. паднаха под 200 млн. долара
През януари 2023 г. продажбите на BAYC възлизат на приблизително 67 млн. щатски долара от 360 уникални купувачи, участвали в 619 сделки. Средната стойност на продажбите на NFT е била 108 884,27 долара. Въпреки че през февруари броят на уникалните купувачи скочи с 19% до 427, се наблюдаваше 13% спад на общия брой сделки до 537. Въпреки това средната стойност на продажбите се покачи с 15% до 125 083,43 долара и това доведе до кулминацията на месечните продажби от около 67 млн. долара.
С падането на продажбите на световния пазар на NFT под 1 млрд. долара за първи път през март 2023 г., което сигнализира за намаляване на търсенето на дигитални колекционерски предмети, BAYC усети спада и генерира продажби за около 38 млн. долара. Като цяло продажбите през първото тримесечие на годината от NFT на тема маймуни възлизат на 172 млн. долара. Общият брой на купувачите беше 976, транзакциите бяха 1498, общият брой на собствениците възлизаше на 6343, а средното време на задържане на дигиталното изкуство беше 62,24 дни.