Виртуалната реалност е само едно от невеоятните преживявания във Венеция. На малък остров близо до Лидо посетителите на фестивала могат да навлязат в метавселената. Те могат да „скочат в света“ с екскурзовод, да се преоблекат с танцьорки или да помогнат на Коко Шанел да създаде Chanel No. 5. Когато виртуалната програма на Венеция стана виртуална, формите също се промениха. Venice Immersive е новото име на програмата, която се завръща в Лазарето Векио.
Рейлхак: „Искахме да подчертаем колко бързо се разнообразява областта.“ „Не искахме да се фокусираме върху една технология като VR, а върху всички видове преживявания“
Някои от 43-те проекта изискват VR. Някои са 360-градусови инсталации, други предлагат „смесена реалност“.
Едно от най-амбициозните им начинания е да се ангажират с провеждането на обиколки на виртуални светове за малки групи. Световете означават виртуално пространство, в което могат да се събират хора, например плаж, гора или научнофантастичен свят. Рейлхак каза, че потребителите могат да играят миниголф или да обучават кучета в световете. Световете и обикалянето на светове се преживяват най-добре във Venice Immersive.
Кураторите казват, че „Framerate: Пулсът на Земята“ дава възможностите на този жанр на изкуството. Творбата с 3D сканиране включва променящи се пейзажи.“ Режисьорът на „Framerate“ Матю Шоу иска да покаже естествените и причинените от човека промени на земното кълбо. „Виждаме разрушаване, добив, обитаване, събиране на реколтата, растеж и ерозия“.
Зрителите на „Framerate“ влизат в тъмна стая, заобиколена от дисплеи, които работят като „холографски портали“ към огромни панорами, като например 200-метрова скала, която се разпада и руши в морето, или гора, която се променя в продължение на една година. Потребителите могат да застанат навсякъде в стаята и да се фокусират върху скалата или камъче.