Заявките за търговски марки с незаменими токени (Non-Fungible Token – NFT) през 2022 г. са нараснали с 28 588% спрямо 2020 г., според данни от Службата за патенти и търговски марки на САЩ (USPTO), споделени от лицензирания адвокат Майк Кондудис. Общият брой на подадените в организацията NFT през 2022 г. е 7 746, което е 286 пъти повече от общия брой от 27 през 2020 г.
Въпреки че 2022 г. е разглеждана от много заинтересовани страни от индустрията на NFT като една от най-лошите поради намаляващия обем на продажбите към края на годината, търговските марки за периода са били с 259% повече от подадените през 2021 г.
Търговските марки на NFT отбелязват значителен скок през март 2022 г.
Въпреки че много проекти бяха стартирани през март, който беше и месецът, в който Федералният резерв увеличи референтната лихва по фондовете си с 25 базисни пункта от 0,25% на 0,50%, USPTO бяха заети с приемането и разглеждането на заявки.
Подадените заявки за търговски марки на NFT за март бяха 1 089 и това съответстваше на значителен обем продажби на глобалния пазар на NFT от приблизително 2,5 млрд. долара. Основните организации, които подадоха заявки за търговски марки през третия месец на 2022 г., включват, но не се ограничават до: френския футболен клуб Paris Saint Germain (PSG), Playboy, Jimmy Johns, Tommy Hilfiger, Levi’s, Johnson & Johnson и American Express.
Въпреки позитивите, мечите перспективи на пазара, които пуснаха корени през декември 2021 г., се задълбочиха от нахлуването на Русия в Украйна през февруари 2022 г., сривът на Terra през май същата година, а по-късно и обявяването в несъстоятелност на FTX, засегнаха всички части на пазара.
За съжаление, подаването на заявки за регистрация на търговска марка на NFT също беше засегнато негативно. Имаше 69% спад на заявките спрямо март, тъй като USPTO получи 341 заявки през целия декември 2022 г. Общите продажби на глобалния пазар на NFT за периода са били около 678 млн. долара.