Мета

Очаква се пазарът на игри в метавселената да достигне 119,2 милиарда долара до 2028 г.

Според скорошен доклад на ReportLinker пазарът на игри в метапространството се оценява на 22,7 милиарда долара през 2023 г. и се очаква да достигне 119,2 милиарда долара до 2028 г.

Метавселената е гореща тема в технологичната индустрия през последните години и беше стимулирана от решението на Марк Зукърбърг да промени името на Facebook на Meta. Пазарът обаче куцаше в посока на изкуствения интелект, който открадна вниманието от виртуалната реалност.

Растежът на метавселената на пазара на игри се очаква да бъде подхранван от няколко значими фактора, включително динамичния и развиващ се пейзаж на съседни технологични пазари, „като например разширената реалност (XR)“, която обхваща „виртуалната реалност (VR)“, разширената реалност (AR) и смесената реалност (MR).

Очакване на бърз растеж

През 2021 г. гейминг индустрията отбеляза бърз растеж, като милиарди хора в световен мащаб играят видеоигри и генерират приходи от над 193 млрд. долара.

Компаниите за игри бързо се превърнаха в ранни осиновители на проучването на потенциала на метавселената. В перспектива до 2023 г. се прогнозира, че метавселената ще продължи да променя гейминг пейзажа.

Проучване от миналата година показва, че около 52 % от геймърите в САЩ вярват, че метавселената ще промени гейм индустрията.

Нещо повече, 40 % твърдят, че шумът около „метавселената на игрите е оправдан“, въпреки че почти „една трета (30 %) не са били категорични“ по този въпрос.

Кои са големите играчи?

Метавселената не е просто една платформа, виртуално преживяване или игра, а цял свят, пресъздаден, за да осигури потапяне в него. Геймингът е едно от многото преживявания в метавселената, което се задвижва от AI, VR и AR.

Когато става въпрос за игри, се сещаме за някои от гигантските игри като Fornite, Unreal и Roblox.

А те се очаква да бъдат значими играчи в метавселената поради съществуващото им влияние и възможности в игралната индустрия, както се посочва в доклад от 2022 г.

Fortnite се превърна в място за социални срещи, предлагайки интерактивни събития и брандирани преживявания.

Мощният двигател на Unreal позволява потапяне в медийни изживявания, а генерираното от потребителите съдържание и виртуалната валута на Roblox привлякоха милиони потребители. Тези фактори ги позиционират така, че да процъфтяват в развиващия се метавселенски пейзаж.

Related posts

Марк Зукърбърг не е забравил метавселената

admin

Зукърбърг: „Нашата метавселена обединява хората, а тази на Apple ги разделя

admin

Големите тех компании могат да се превърнат в пазачи на метапространството, предупреждава ЕС

admin