Тази седмица на конференцията SIGGRAPH 2022, на която Nvidia обявява най-новия си набор от софтуерни пробиви за компютърна графика, пресечната точка на компютърната графика, метавселената и изкуствения интелект е напълно показана.
На конференцията Nvidia направи редица технологични анонси, които допълнително ще интегрират ИИ и метавселената. Едно от обявленията е Nvidia Omniverse Avatar Cloud Engine – набор от инструменти и услуги за изграждане на виртуални асистенти, управлявани от ИИ.
Бизнесът разкри и редица технологични инициативи за подобряване на възможностите си за създаване на компютърна графика за приложения в метавселената. Една от инициативите е новата библиотека NeuralVBD, която е развитие на библиотеката с отворен код OpenVBD за данни с малък обем. За да подпомогне по-нататъшното създаване на приложения в метавселената, Nvidia също така работи върху подобряването на формата с отворен код Universal Scene Description.
Според Саня Фидлър, вицепрезидент на отдела за изследване на изкуствения интелект в Nvidia, „3D съдържанието е много важно за метавселената, тъй като трябва да поставим обекти във виртуалната среда. Смятаме, че ИИ е от съществено значение за генерирането на 3D съдържание, особено за метавселената“.
С идеята за невронна графика компютърната графика може да бъде много повече от просто създадени визуални изображения
Целта на невронната графика, според Фидлър, е да се интегрират възможностите на ИИ в различни етапи на графичния конвейер. ИИ може да ускори графиката в широк спектър от приложения, включително видеоигри, цифрови близнаци и метавселена.
На SIGGRAPH 2022 Nvidia представи два нови комплекта за разработка на софтуер (SDK) с Kaolin WISP и NeuralVDB, които използват възможностите на невронната графика за създаване и представяне на анимация и 3D обекти. Допълнението към пакета инструменти за машинно обучение PyTorch, наречено Kaolin WISP, позволява бързо 3D дълбоко обучение. Според Фидлър фокусът на Kaolin WISP е върху невронните полета, клон на невронната графика, който се фокусира върху представянето на 3D картини, и създаването на съдържание с помощта на невронни подходи.