Мета Технологии

Метавселена: Facebook експериментира с технология за проследяване чрез очите

Facebook проучва използването на езика на тялото и проследяването на очите, за да изпраща на потребителите персонализирани виртуални реклами в метавселената. Патентните документи разкриват как корпорацията възнамерява да комерсиализира метавселената.

След ребрандирането си Meta, фирмата майка на Facebook, не крие желанието си да навлезе в метавселената. Популярната VR слушалка Meta Quest, известна преди това като Oculus, е сред нейните оръжия. Тя осигурява изживяване във виртуалната реалност, като позволява на потребителите да използват човекоподобни аватари във виртуални срещи и други контексти. Сега изглежда, че Facebook възнамерява да разшири тези срещи по начин, който може да изплаши някои потребители.

Патентите изобразяват много реалистично преживяване във виртуалната реалност, населено с човекоподобни аватари. Движенията им се диктуват от проследяването на действителните движения на лицето и тялото на потребителя чрез различни носими сензори. Част от патентованата технология е „магнитна сензорна система“, носена около гърдите на потребителя, и анализатор на картини, способен да възпроизвежда текстурите на кожата.

Реклами в метавселената.

Въпреки че тези нови технологии могат да осигурят по-реалистично изживяване за потребителя, те също така подпомагат рекламните отдели. В интервю за „Файненшъл таймс“, който пръв съобщи за патентите, Ник Клег от Meta заяви: „Ясно е, че може да се направи нещо подобно в метавселената“. Въпреки това „трябва да можете да използвате данните, за да разберете дали хората се ангажират с дадена реклама“.

Новопатентованата технология на Meta варира от прости идеи като виртуални витрини до по-сложни концепции, като например възможността други корпорации да „спонсорират външния вид“ на обекти от реалния свят или възможността за получаване на персонализирани реклами по време на VR изживяване.

Изглежда, че патентите могат да осигурят на потребителите значително по-реалистично изживяване във виртуалната реалност. За повечето предприятия обаче метавселената е свързана с печелене на пари и генериране на приходи чрез реклама.

Related posts

„Китайският Google“ Baidu планира разширяване на изкуствения интелект и метавселената

admin

Защо Opera играе важна роля в метавселената

admin

Dating.com преследва визия за виртуални запознанства в метавселената

admin