Мета

Meta представя реалността на метавселената, докато Apple подготвя слушалките Vision Pro VR

В новата си рекламна кампания Meta, компанията, известна преди като Facebook, подчертава реалните и прагматични социално-икономически ползи от виртуалната реалност, като се отклонява от някогашното си футуристично представяне на преживяването в метавселената.

Основната тема на рекламната поредица е, че метавселената не е само забавление и игри, но и подобряване на качеството на живота по пряк и осезаем начин. Това се постига чрез предоставяне на нови начини за учене, обучение и свързване с други хора, дори когато те са далеч един от друг.

Мета казва, че „въздействието на метавселената е реално

Кампанията идва след множество съобщения, че Apple се готви да започне да доставя дългоочакваните си слушалки за смесена реалност (MR) Vision Pro на стойност 3500 долара в началото на следващата година. Въпреки че Apple Inc. предпочита да нарича слушалките си „пространствен компютър“, те вероятно ще се използват по-скоро като портал за влизане в метавселената.

Най-новата рекламна поредица на Meta, наречена „Въздействието е реално“, се фокусира върху това как виртуалната, смесената и разширената реалност оказват реално въздействие в различни области, включително медицина, спорт и индустриална работа като заваряване. Кампанията беше представена на 7 септември.

В едно рекламно видео заварчици, лекари и футболистът Маркъс Рашфорд използват VR за различни цели. Заварчиците усъвършенстват уменията си, без да използват истински материали; Рашфорд използва VR, за да остане свързан със спорта си, докато е в рехабилитация; а лекарите репетират операции върху виртуални очни ябълки.

„Това [метавселената] е технология, която съществува в момента; тя не е научна фантастика“, казва Роб Шърман, вицепрезидент на звеното за метавселена на Meta, Reality Labs.

„За нас е важно да бъдем прозрачни и да помогнем на хората да видят каква е нашата визия, за да могат да я предвидят и да участват“, добави той, както съобщава Wall Street Journal.

Meta, фирмата, която вероятно най-силно прокарва метавселената, се надява, че кампанията ще промени мнението на хората за виртуалната или разширената реалност. Тя иска да привлече разработчици от различни сектори, които може би не са се замисляли за технологията извън игрите.

Според Шърман рекламната кампания ще бъде представена на телевизионни екрани в САЩ и Европа, както и в подкастове, електронни бюлетини и печат. През 2021 г. Facebook промени името си на Meta Platforms, за да отрази големия залог на основателя Марк Зукърбърг върху метавселената.

Ранни загуби

Оттогава Meta е похарчила според съобщенията 21 млрд. долара за разработване на метавселената, но все още не е видяла възвръщаемост на инвестициите. Компанията се бори да увеличи броя на потребителите в своята метавселена Horizon Worlds, а продажбите на слушалките Quest на Meta остават ниски, съобщава WSJ.

В Reality Labs, подразделението, което ръководи амбициите на Meta в областта на метавселената, компанията отчита огромни загуби. Според докладите Reality Labs е загубила 3,9 млрд. долара през първото тримесечие на 2023 г., в сравнение със загубите от 2,9 млрд. долара през сравнимия период на предходната година.

По-ранните рекламни кампании на Meta обещаваха неща за метавселена, която е „на 10 -15 години разстояние“.

Например, рекламата й на Super Bowl разказваше историята на пенсионирано куче-аниматроник, което след поредица от нещастия намира нова надежда, когато случайно си слага VR слушалки и се пренася обратно във виртуалния свят, където някога е свирило със своята група, съставена изцяло от роботи.

Шърман казва, че рекламите не са били съвсем неуспешни. Той обясни, че успехът се измерва не по отношение на продажбите, „а по показатели като управление на марката“. Последното усилие на Meta се фокусира повече върху непосредствените и осезаеми приложения на технологията.

„Meta наистина излезе първоначално с голям напън, който изглеждаше футуристичен, и мисля, че те осъзнаха, че пазарът, особено тук, в САЩ, не е готов за визията, която те нарисуваха“, казва технологичният инвеститор и съветник Грег Кан пред WSJ.

 

Related posts

Комисията на ЕС предупреждава Meta за нарушаване на антитръстовите правила

admin

Метавселената е мъртва, казва вицепрезидентът на Метавселената на Meta

admin

Марк Зукърбърг твърди, че метавселената може да възкреси мъртвите

admin