Meta Platforms Inc. (META), собственик на Facebook, Instagram, Messenger, WhatsApp, Horizon Worlds, Mapillary и Workplace, намали цената на своите слушалки за виртуална реалност Quest, за да привлече повече клиенти в разрастващия се сектор на виртуалната реалност.
Meta неизменно се нарежда сред основните играчи на световния пазар на метавселената, където VR слушалките в допълнение към други устройства като интелигентни шлемове, интелигентни очила, дисплеи, монтирани на главата (HMD), дисплеи, издигащи се нагоре (HUD), и слушалки за смесена реалност (MR) ще играят роля в създаването на реалистично изглеждащи виртуални сценарии.
Meta Quest Pro, който беше пуснат на пазара през октомври 2022 г. и смесва реалния и виртуалния свят, беше представен на годишната конференция Connect на Meta. Началната цена на Quest Pro беше 1500 долара. Според компанията за социални медии, социални мрежи, реклама, потребителска електроника и VR Quest Pro ще продължи да предлага на потребителите начин за активно свързване с творения във виртуалния свят.
Като неразделна част от стремежа на Meta’s Reality Labs да вдъхне живот на метавселената, цената на Quest Pro е намалена с 33% до 999 USD. Моделът Quest 2 256 гигабайта (GB), който беше пуснат на пазара през октомври 2020 г. и е известен още като Oculus Quest 2, също е с 14% намаление – от 499 на 429 долара. Намаленията на цените бяха обявени от Марк Зукърбърг, главен изпълнителен директор, чрез социалната медийна платформа Instagram на 3 март.
Цените на VR на Meta вече са по-ниски от тези на продуктите на основните конкуренти
Предвид прогнозите, че до края на 2030 г. глобалният пазар на метавселената ще бъде на стойност милиарди долари, като приложенията, които ще доминират на пазара, са игри, онлайн пазаруване, създаване на съдържание, конференции и общуване, ходът на Meta се разглежда от много анализатори като стъпка в правилната посока.
Въз основа на цените в PC Magazine, онлайн платформа, която предоставя пълно ръководство за ъпгрейди, периферни устройства и компютри, PlayStation VR2 на Sony, използван предимно от геймърите на PlayStation 5, се продава за 549,99 долара в PlayStation Store.
Пуснатият на пазара през юни 2019 г. комплект Valve Index VR Kit се продава за 1428,80 долара в популярната компания за електронна търговия Amazon, докато HTC Vive Pro (пуснат на пазара през май 2021 г.), който е оценен като един от най-добрите VR с най-висока резолюция, също се продава на дребно за 1399 долара в Amazon.
На уебстраницата на Hewlett-Packard (HP) HP Reverb G2 (пуснат на пазара през ноември 2020 г.) се продава за 449 USD.
Това означава, че Quest Pro на Meta се продава на цена с поне 400 USD по-ниска от цените на HTC Vive Pro и Valve Index VR Kit, докато нейният Quest 2 се продава с минимум 20 USD по-ниско от VR устройствата на Sony и Hewlett Packard.
През последните две години Meta’s Reality Labs е загубила около 24 млрд.
Значителното намаление на цените на VR може да се окаже повратна точка в съдбата на Meta през 2023 г. и след това, след като нейното изследователско звено за VR и добавена реалност (AR) Reality Labs загуби общо 23,7 млрд. долара (13,7 млрд. долара през 2022 г. и 10 млрд. долара през 2021 г.), след като Meta направи огромен залог в метавселената. Зукърбърг нарече 2023 г. година на ефективността и последният ход може да насочи компанията, която се гърчи от тежки загуби, в правилната посока.