Meta е загубила 9,4 млрд. долара през първите девет месеца на годината в своето звено за метавселени Reality Labs и очаква значително по-големи оперативни загуби занапред. Но не само Meta страда в технологичния сектор. Забавящата се икономика накара компаниите да намалят бюджетите си за маркетинг.
За да превърне в реалност амбициозната си мечта за създаване на метавселена, преди около година Facebook/Meta обяви, че през следващите пет години ще наеме 10 000 софтуерни инженери – най-голямото наемане в историята на технологиите – за да изгради своята метавселена, смесица от реалност, виртуална реалност (VR) и добавена реалност (AR).
Оценката на технологичния гигант по това време беше близо 1 трилион долара – пазарна капитализация, която обикновено е запазена за най-големите корпорации в САЩ като Apple.
„Цифровите стоки ще бъдат важен начин за изразяване в метавселената и голям двигател на творческата икономика. Вълнувам се, че ще привлечем повече марки и скоро ще въведем и VR“, каза тогава Зукърбърг.
И все пак едва година след голямата презентация на Марк Зукърбърг на Мета, акциите на компанията се сринаха с повече от 70%, което доведе до загуба на милиарди от инвеститорите.
Сега Meta струва едва 300 млрд. долара, което е само една трета от пазарната ѝ стойност преди година.