Футболен клуб „Манчестър Сити“, базиран в Обединеното кралство, е в процес на стартиране на виртуална платформа за ангажиране на фенове в метавселената, според техен видеоклип за доказване на концепцията (PoC), показан на CES 2023.
CES е най-влиятелното технологично събитие в света и на него се представя работата на компании, които включват разработчици, доставчици и производители на съдържание, хардуер за потребителски технологии и системи за доставка на технологии.
Видеоклипът PoC показа група аватари, които взаимодействат във виртуална версия на домашния терен на Манчестър Сити, наречен стадион „Етихад“. В рамките на PoC бяха показани и иновациите на Sony Hawk-Eye, които включват креативни графични технологии, преглед на видео, обработка на зрението и оптично проследяване, които са направили спорта по-безопасен, по-ангажиращ и по-справедлив.
Тъй като феновете на клубовете и посетителите в целия футболен пейзаж имат достъп до създаването на свои собствени аватари, Hawk-Eye Innovations на Sony ще разпространява на живо триизмерно (3D) видео, за да могат те да видят играчите на футболния клуб от Манчестър в 3D метапространство.
Тошимото Митомо от Sony, служител, отговарящ за интелектуалната собственост (ИС) и платформата за бизнес инкубиране, съобщи, че компанията ще подкрепи клуба, за да увеличи значително стойността на съдържанието си, както и ангажираността си с феновете в страната и по света.
Появата на футболния клуб „Манчестър Сити“ в метавселената е била в процес на разработка
Най-новото развитие на Sony с настоящите шампиони на английската Висша лига идва 14 месеца, след като през ноември 2021 г. компанията обяви, че е станала официален партньор на „Манчестър Сити“ за виртуално ангажиране на феновете. Тогава Sony заяви, че ще комбинира своите технологии със съдържанието на клуба, за да помогне за разработването на ново дигитално фенско преживяване.