Мета

DPC налага глоби на Meta в размер на 390 млн. евро заради рекламни практики

Това се случва след приключването на две разследвания на операциите по обработване на данни на Meta Platforms във Facebook и Instagram, при които на технологичния гигант беше наложена глоба заради основата за персонализирани реклами.

Според DPC глобата е разделена на две части – 210 млн. евро за нарушения на Общия регламент за защита на данните (ОРЗД) във връзка с услугата му Facebook и 180 млн. евро за нарушения във връзка с услугата му Instagram.

Те добавиха, че Meta не може да „налага съгласие“, като казва на потребителите, че трябва да приемат начина, по който се използват данните им, или да напуснат платформите.

Meta може да преосмисли бизнеса си, базиран на реклами

Последното решение може да подкопае рекламния бизнес на Facebook и Instagram, след като надзорните органи на ЕС заключиха, че технологичният гигант незаконно е принуждавал потребителите ефективно да приемат персонализирани реклами.

Meta може да бъде принудена да промени бизнеса си, базиран на реклами, в ЕС, който е един от най-големите ѝ пазари.

Според надзорния орган тя разполага с 3 месеца, за да промени начина, по който получава и използва данни, което може да промени начина, по който работи ключова част от нейния бизнес.

„На Meta Ireland също така беше наредено да приведе операциите си по обработване на данни в съответствие със законодателството в срок от 3 месеца“, се казва в изявление на DPC.

Европейската централа на Meta е със седалище в Ирландия и DPC има водеща роля в осигуряването на спазването на законите на ЕС за данните.

DPC заяви, че властите са установили, че поставянето на правното съгласие в условията за ползване на услугите по същество принуждава потребителите да приемат персонализирани реклами, което противоречи на GDPR.

Победа за потребителите

Участниците в кампанията за защита на неприкосновеността на личния живот и данните са на мнение, че последното решение е значителна победа за потребителите. Това означава, че както Facebook, така и Instagram трябва да предоставят на потребителите опция „да“ или „не“ и да им позволят „да променят решението си по всяко време“.

В отговор на решението основателят на Европейския център за цифрови права NOYB Макс Шремс определи решението като огромен удар върху „печалбите на Meta в ЕС“, но създава равни условия.

Related posts

„Зимна къща“, архитектурен проект в метавселената

admin

В Централен Лондон отваря врати Metaverse Coworking Hub

admin

Запознанства в метавселената: Ето най-новите приложения

admin