Една от развиващите се области на метавселената със значително разрастване през приключилата година беше военното обучение.
Появиха се няколко програми за синтетично обучение, които позволяват на военния персонал да се обучава във виртуална среда. Те съчетават елементи от игрови конзоли, летателни симулатори и аркадни игри.
Американската армия е една от най-ранните в света, които възприемат метавселената. Органът стартира проект за метавселена, който осигурява реалистично бойно изживяване. Една такава програма е Project Tripoli – програма на американската морска пехота, която обучава войниците на координиране на действията и интегриране на оръжията.
Проект Триполи: Военно обучение в метавселената
Медийните доклади разкриват, че проектът „Триполи“ предоставя на морските пехотинци виртуална среда, която радикално променя обучението им, като ги излага на въздействието на новите технологии.
Говорейки за приложенията на програмата, офицерът по симулациите капитан Гарет Льофелман заяви, че проектът „Триполи“ не е просто поредната симулация. Според Лофълман проектът свързва „обучението на живо със симулация и разширена реалност“.
Предизвикателствата продължават
Не всички новини за военното обучение в метавселената обаче са положителни. Един от първите проблеми е свързан с качеството на графиката и как то влияе върху ефективността на обучението. Компаниите отбелязват, че повечето обучаеми приемат обучението по-малко сериозно, ако качеството на графиката не е толкова добро, колкото в игрите, с които са запознати.
Те също така отбелязаха, че повечето обучаеми са склонни да бъдат по-отпуснати по време на обучението, което показва необходимостта от по-реалистични преживявания.